Bejelentővédelmi ügyvédi tevékenység

A 2023. évi XXV. törvény alapján a jogszabály hatálya alá tartozó foglalkoztatók, akik legalább 50 személyt foglalkoztatásra irányuló jogviszony keretében foglalkoztatnak, illetve azok is, akik a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozása megelőzéséről és megakadályozásáról szóló 2017. évi LIII. törvény 1. § (1) és (1a) bekezdése hatálya alá tartoznak (könyvelők, könyvvizsgálók, adótanácsadók, pénzügyi szolgáltatók, székhelyszolgáltatók, ingatlan-közvetítők, stb.) belső visszaélés-bejelentési rendszert kötelesek létrehozni vagy arról ügyvédi megbízási szerződés keretében gondoskodni. Az új bejelentővédelmi törvény lehetővé teszi, hogy munkavállalók és partnerek bejelentsék a jogellenes cselekményeket akként, hogy biztosítja az anonim bejelentést is. A legalább 250 főt foglalkoztatóknak és a pénzmosási törvény hatálya alá tartozóknak (pl. könyvelőknek, könyvvizsgálóknak, adótanácsadóknak, pénzügyi szolgáltatóknak, székhelyszolgáltatóknak stb.) a belső visszaélés-bejelentési rendszert 2023. július 24-éig kell elkezdeni üzemeltetni. Az a társaság, amely legalább 50, de legfeljebb 249 személyt foglalkoztatásra irányuló jogviszony keretében foglalkoztat, 2023. december 17-étől köteles teljesíteni a kötelezettségeket és ezzel biztosítani, hogy a visszaélések bejelentését – akár anoním módon – meg lehessen tenni. Ügyvédi irodánk vállalja belső visszaélés-bejelentési rendszer működtetését a 2023. évi XXV. törvény szerint, valamint az ehhez szükséges bejelentéskezelési szabályzatok és tájékoztatók elkészítését, a bejelentések fogadását és kezelését, közreműködést a vizsgálat lefolytatásában.